2011. szeptember 10., szombat

Norasjön Runt - 2011

Hosszas keresgélés után találtam ezt a gyöngyszemet: nincs túl messze tőlünk és kellemesen kis verseny. Egy kis segítséggel úgy alakult, hogy szabad lettem a mai napon. (Ha hét közben nem is, de hétvégén mindig szívesen látnak dolgozni.) A helyszínen neveztem, mert mostanában nem nagyon tudok tervezi előre. Volt néhány óránk a rajtig, amit egy (még) kis(ebb) városra való rácsodálkozással töltöttünk. Igen, most a család is eljött drukkolni és egy kis sétálós, városnézős, játszóterezős napot kerítettünk a verseny köré. Mondanom sem kell, hogy így azért egészen más versenyre járni, mint egyedül. Nagyon kellemes őszi napunk volt, futáshoz talán egy kicsit meleg, bár a Nike-n sokan cseréltek volna velem.
Aki követte a felkészülésem, tudja, hogy nem egyéni csúcsdöntésre készültem. Ezt a 234 m szint, amúgy is megakadályozta volna. Egyszerűen csak akartam egy jót versenyezni. Tudtam, hogy még a 2 órán belüli eredmény is messze van. Talán majd egyszer visszatér az a formám is...
Hiába indultam hátulról, az elején elvitt a tömeg, szerencsére még időben kapcsoltam és visszafogtam magam. Másfél kilométernél jött az első domb, ami úgy széthúzta a mezőnyt, hogy innentől szinte végig egyedül futottam. Persze megint meglegyintett a gondolat, hogy hátha menne ez jobban is, de aztán hagytam. Talán pontosabb lenne úgy fogalmazni, hogy úgy alakult, hogy nem kellett komolyan foglalkozni vele. A dimbes-dombos pálya miatt, elég egyenetlen tempóban futottam és ez megzavart. A kis verseny ismét erős mezőnyt vonultatott fel, így ha előztem is, akkor többnyire nőket és/vagy nyugdíjasokat.
Nagyon szép környéken mentünk, s bár tókerülő futás, a tavat kb. féltávnál láttam először. De a táj kárpótolt mindenért. Újra és újra meglep, hogy milyen kis településeken képesek itt emberek élni. Tanyák, szerek, az út mellett néhány épület aztán kilométereken keresztül semmi csak erdő.
A célegyenesben saját szurkolótáborom biztatott. Míg célban a nevem kiejtésével birkóztak, én a pulzusommal tettem ugyanezt.
Történetesen megvártuk az eredményhirdetést és az azt követő sorsolást, mint utóbb kiderült megérte: 1000 SEK készpénzt húztak nekem.
Kedves volt tőlük.
Szeretem ezt a versenyt.
SZÁMLÁLÓ 6621 km

1 megjegyzés: