2020. december 19., szombat

A kísérlet

Kicsit sajnáltam hogy a jó formát nem tudom hivatalos versenyeredményre váltani, egy jó félmaraton hiányzott az idei, pozitívba fordult futóévből. Mikor tehát megláttam, hogy a jövő januári Zúzmara virtuális verseny lesz, és dec. 15-től lehet teljesíteni, megörültem és beneveztem. Nem is húztam sokáig a dolgot, ha itt beköszönt a jég akkor lőttek a lendületes futásoknak, most viszont még ideális futóidő van. Az előző hétvégén nem ment jól, úgyhogy nem hajtottam ki magam, aztán az egész hetet levezetésre szántam, és lightosra vettem, hogy ma nekiugorjak, és megpróbáljak egy szép lezárást futni az idei évhez.

A mások előtt gondosan titkolt, de magam előtt egyértelműen kitűzött cél az 1.40 volt, az eddigi eredmények alapján ha jól jön ki a lépés, reálisnak tűnt a dolog. Ennek szellemében indultam neki ideális 6 fokban, egy szál vékony hosszúujjúban a körömnek. Gyorsan kezdtem, az első 3-4 km után nyugtáztam, hogy 1. ez a tempó elég lehet, 2. de nem biztos hogy végig fogom bírni. Elfelejtettem már a sok fos év alatt, mennyire rohadt dolog komoly távon az óra ellen futni. 7-8-nál kicsit visszavettem, és próbáltam valami fenntartható tempót felvenni, amivel még sikerülhet a dolog, de nehéz volt eltalálni, az óra miatt hajtottam volna, az eszem visszahúzott - stresszes műfaj ez. A féltávnál csekkoltam az időmet, filmbe illően 50.00...

Éreztem hogy lassulok, a szottyos-sáros talaj sem volt a leggyorsabb, és a legnagyobb buckák is erre a részre esnek, de próbáltam legalább a lehetőségét megőrizni annak, hogy a végén ha bírom még meg tudjam fordítani a meccset. És valóban, az utolsó 4 km a betonon érezhetően jobban ment, bár a 19. km-en a nyomorult felüljárónál ott maradt pár másodperc. Már túl fáradt voltam hogy állandóan a telefonom csekkoljam, minden mozdulat fájt, csak mentem előre. 19-nél azért még ránéztem, és azt láttam, hogy két 4.30-as ezerrel még meglehet a dolog. Ez nem a legkellemesebb 9 perce volt a futókarrieremnek, az agyam adta volna ki a parancsot a lábaimnak, de azok már csak maguknak engedelmeskedtek. Minden maradék kis energiamorzsát beleadtam, ééééés

1.40.03.

Nyilván ezek csak számok, de azért egy kicsit kiakadtam. Persze nem ilyen talajon kell gyorsat futni, meg kb 12 méterrel hosszabb is lett, de ha osztok-szorzok, akkor is 1.40.00... 😂😂😂 Nincs menekvés, a kísérlet nem sikerült. De azért persze elég büszke vagyok az elmúlt 7 év legjobb félmaratonjára, 2013-ban Kecskeméten sikerült utoljára 1.40-en belül lenni, de ahogy újraolvastam, inkább ezt a mait választom, a 73.-at. Ez volt a 150. versenyem evör.

SZÁMLÁLÓ 30142 km


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése