2018. április 23., hétfő

Az I-re a pont

Feltettuk az Irorszagra a pontot?  Eloszor is egy vallomassal tartozunk.  Ugye az volt a terv, hogy Kataval siman lenyomjuk a Connemaratont es egesz jol is haladtunk ebbe az iranyba, de vegul ugy alakult, hogy par nappal a verseny elott neki mar Budapesten kellett lenni es hiaba a teli sok kilometer mar nem tudott elkiserni.  Sokaig tervezgettem, hogy en majd maganyosan megkuzdok ezzel a tavval, de vegul utolso pillanatban az egyik baratunk beugrott es vegig is vitte Kata rajtszamat, szinte minden edzes nelkul.  A pozitivum pedig az volt, hogy Ronan alapbol Galway megyebol szarmazik, igy az egesz kaland egy teljes hetvegi kiruccanassa lepett elo.


Penteken munka utan irany Tuam, ahol vacsi majd korai alvas utan virradt rank az idei ev elso nyari napja. 17-18 fok es verofenyes napsutest hozott egy afrikai meleg aramlat, ami az elmult 60 ev legmelegebb aprilisi napjat hozta Irorszagba.  Bevergodtunk Galwaybe megkeresni a versenykozpontot es atvenni a rajtcsomagokat... hehh... szoval a vasutallomas mogotti kis irodaban felvettunk fejenkent egy boritekot, amiben egy rajtszam es egy zacsi volt.  Utobbi a csomagoknak volt, mert ugye a teljes kor ultramaraton volt, tehat az en rajtom 21 km-el tul volt a teljes kor start/finish pontja utan.

Connemarathon Route Maps

Galway meg kozelebb fekszik az oceanhoz, mint Limerick, igy szokatlan volt, hogy nem eppen szarra azunk, hanem a parton uldogelve beszelgetunk es elvezzuk a napsutest.  Eltelt lassan a nap, szoval vissza Tuamba kis labdazas, majd kaja es alvas.  Ket napig a szokasos adagom ketszereset lapatoltam magamba, probaltam halmozni a kaloriakat, meg sokat inni is.


A reggel a tervezetten ment.  Ebreszto 6:55-kor.  Reggeli, majd 7:40-kor indulas Galwaybe.  Pontban 8-kor szalltam ki a Galway Cathedral melletti teren.  Itt 10-15 busz sorakozott es a kovetkezo 30 percben elindultak a Connemara kozepe fele.  A felmaratonos buszok 9-9:30 kozott indultak, tehat itt mar tenyleg egyedul maradtam.  A rendezveny szervezettseget azert mutatta, hogy milyen profin ossze volt szervezve az utazas, a falusias jelleget pedig, hogy a kornyezo 3-4 megye osszes maganbuszat osszekellett trombitalni, hogy 2500 embert megmozgassanak. 45 perc ut utan a masodik buszrol szalltam le Lough Inaghnal az utra, amin par toi-toi wc volt lerakva es a szelben, esoben lezengett egy busznyi ember....  1:20 perc a rajtig.  



Unalmamban azt szamolgattam, mikor johetnek majd az elso ultrasok.  Vegul 5 perccel a rajt elott zuzott el mellettunk 5-6 futo egymastol par perc tavolsagra. Leadtuk a csomagjainkat a teherautonak - egy 20 tonnas nyergesvontatot bereltek csomagszallitasra. Majd odafurakodtam a 3:30-as, vagy a 4:00-as tablahoz a rajtvonalon.... nem emlekszem pontosan, de nem sokan alltak ezelott. (3:30 volt a leggyorsabb pacer)


A rajtot nem igazan jelezte semmi es ora sem volt, lenyegeben csak elindult a mezony. Felvettem egy ovatos, de joleso tempot es probaltam kierni a tomegbol.  A 3:30-as tablat eleg hamar elhagytam es talaltam egy lanyt akinek eleg egyenletesnek tunt a tempoja.  2 merfoldnel mellenk allt egy villogo motoros, amire az volt irva, hogy "Leader - Women full".  Na mondom, ennek fele sem trefa, tudtam, hogy lassan el kell engednem, pedig nagyon jol ment es tenyleg csak kilometerenkent 4-5 metert hagytam tavolodni, de megnyugodtam.  Egyedul maradtam es 4-5 merfoldnel leszakadt az eg.  Balrol fujt a szel es kezdtem fazni. A karom piros volt a hidegtol es beazott a cipom.  Amikor elallt, akkor atsejlett a napsutes a felhokon es lelegzetelallito volt a kilatas.  Eszre sem vettem, hogy emelkedik, vagy lejt es mentem. Erzesre gyorsnak tunt a tempo (az elso csajt olyan 3:05-10-re saccoltam) en 2 perccel mogotte mentem, amikor utolertem a 4. ultramaratonos helyen futot.  Taskajan egy zaszlo lengedezett.... feher.... zold....feher....piros... lobogott a szelben es beletelt egy kis idobe mire osszeraktam a sorrendet, de magyar volt.  Rakoszontem es mondtam, hogy hajra!  Kezdett lasulni, pedig sok volt meg, de nagyon meglepodott, aztan otthagytam lassan (8. lett amugy).  3 merfolddel arrebb lehagytam a harmadikat is, aki mint kesobb kiderult ugyancsak magyar volt (bar angliaban lakik) es egy 20 eves Ferencvarosi futomezben nyomta az ultrat. Lelovom a poent, de az ultrat egy harmadik magyar nyerte es nem is tudtak egymasrol....de ne szaladjunk meg a vegere.

Image result for connemarathon

9 merfold korul felertunk a fennsikra.  Itt szelcsend es hoseg (10-11 fok) vart minket.  A dupla polos (alaoltozo es roviujju) oltozet itt volt csak kicsit tul sok, de 11-nel ujabb zaport kaptunk es helyre billent az egyensuly.  Lassan jott a feltav es fejben szamolgattam. Nem az idomet feltettem, mert tudtam, hogy jol ment eddig es nem terveztem rekordokat donteni, tehat a lassulas belefer, hanem hogy a felmaraton delben indult es hany ember lesz elottem.   Leenane a Killary Harbour legvegen fekszik es mar hallani lehetett a zenet es az indulok hangjat. Epp a mezony kozepet, ketharmadat kaptam hatba a 2:30-as iramfutokkal elottem.  Itt, felfele:

Image result for leenane connemarathon

1200 ember araszolt felfele az elso "siratofalon".  Lefele patakzott a viz az uton, ami vegulis az egyetlen hely volt, ahol elozni tudtam, mikozben 15m-rol 80m-re emelkedtunk.  Utkozben lehagytam a felmaratoni 2:00-as tablat es lassan az 1:45-ot is. Ez ugye a 3:15-os maratont jelenti.  Az egesz hetvege alatt itt kezdtem csak izgukni.  Volt par 30km folotti edzesem, de afelett eddig egsz eletemben csak egyszer futottam es vart meg egy meredek fal.  Benyomtam a madosik energiazselet es vartam a falat. Az ut itt mar le volt zarva es nem kellett az autokra figyelni.  Aztan 35-6km-nel (22merfold) fordultunk az emelkedo fele. Arcon csapott a szel es eleredt az eso... most mar jobbrol fujt a szel, de tudtam, hogy a ha feljutok, akkor mar meglesz a vege.  7m-rol 90-m-re emelkedtunk es szamottevoen csak itt lassultam le.  Az emelkedo felen volt a frissitopont.  Le a kalappal az ott dolgozo 13-14 eves fiuk es lanyok elott, akik az orkan kozepen, csurom vizesen osztogattak a vizet. Itt volt par nagyobb szellokes is, majd elzuzott mellettem a ket 1:45-os iramfuto. Egy szal ember kovette oket....
A tetore erve egy adag francia es ir fiatal allt autoval es mindenkit biztattak. A zold (maratoni) rajtszamra kulon ovacio fogadott. Olyan igazi "fal erzes" nem volt es ezt nem is bantam. A tavolban meg lattam a ket iramfutot es azon gondolkodtam, hogy 2 merfold alatt be lehet-e ezt hozni.  Itt mar nem tudtam gyorsitani, vagy lassitani. Mentem, ahogy a ritmus vitt.  Fogytak a meterek es 500m-re a celtol mar csak par meter volt az iramfutokig.  Ekkor megfordultak es ok is biztatni kezdtek.  Racsavartam az osszes tartalekot es beestem a celba. 3:15:19  vagy 20 lehetett az oran.  Ezutan csak az erdekelt, hogy minel gyorsabban a buszra keruljek es hazamenjek.  A hotelben felkaptam egy csokis browne-t, megittam egy pohar leves, beszeltem ket szot a magyar ultrasokkal es osszeszedtem Ronant, aki nem sokkal utanam ert be.  Visszafele azt bizonygatta, hogy soha tobbet nem fut felmaratont.  Estere mar mas velemenyen volt :)




Ronan es Teri mar Tipperary-ban laknak, igy az itthoni zuhany utan mar egyedul mentem le az uj kocsmaba, ami a sarkon nyilt es megittam egy jol megerdemelt Guinnesst.


A masnap relative konnyed volt.  A lepcson lefele kellemetlen, de amugy szinte normalisan jarok.
Osszessegeben a sok nehezseg mellett, most tenyleg keszultem erre a maratonra, nem eheztem el, nem szomjaztam el es igy nagyjabol minden jol osszejott.  Az, hogy az idomet nem sikerult rogziteni a versenyen, megesik. Ez van.  Ha lesz valami fejlemeny es valszolnak a cegtol, akkor majd frissitek.

Bocsanat, kicsit hosszura sikeredett.


SZÁMLÁLÓ 21964km

2 megjegyzés: