2014. október 13., hétfő

2014.10.11. 29. Spar maraton

Palihoz hozzá fűzve csak annyi, hogy azért haza jöhetnél Áron, mert elkallódom futás terén...

Nem fűztem nagy reményeket a 3. maratonomhoz. Kijelenthetem, hogy semmit nem készültem rá. Még májusban futottam egy hegyi 40km -ert.

Utána max 15km volt amit futottam.

Szécsényben egy félmaraton 1ó 51 perc alatt. 

Tudtam, hogy nem vagyok formába, de tudtam, hogy megtudom csinálni...

Egy két dolog amire foghatom még:

Át ették a versenyt szombatra, ami amúgy sokkal jobb.
Rajt 9 helyett 11 kor volt ami sokkal rosszabb.

Szerdánként próbáltam maratoni tempóban futni, hogy legalább ne azon menjen el hogy elfutom. 
Meskál Ádámmal mentem az első 16-17- km-eren .

5perc/km végig tartottuk, aztán én kezdtem lassulni és el is engedtem hiszen neki az első marcsija, és 3ó 30. cat akart menni.

Nem visszább vettem, hanem lassultam. Számomra a meglepetés, hogy 1ó 44-es félmaratont mentem, ami köszönhető szerintem az első 16 km-nek.

Az infóparkban már nem esett jól (21km után) Tudtam, hogy még sok van hátra. Boráros téri fordítónál már a pálya szélén szépen lassan haladtam...

A rakparton nem tudom hol, de eljött a fal. ekkorát még nem láttam. Kb ájulás szélén voltam. nem tudtam elindulni futni, sétálnom kellett. Nem a lábam nem bírta, hanem egyszerűen úgy éreztem, nem kapok levegőt rendesen, mindjárt elájulok.

Két elképzelés rajzolódott ki. 
Besétálok, de mivel 25-30 között voltam számoltam, hogy kb szintidőre se érek be.
30nál kiszállok, mert  a Margit híd alatt volt Petra biciklivel. 

Végül a harmadik lett. Nem láttam Petrát a 30.nál így kénytelen voltam elindulni, újra. Frissítőn. ittam és ittam és ittam, meg ettem és ettem. Egészen a Hősök teréig újra futottam, vagy legalábbis én belül úgy éreztem. 

Jelzés értékű, hogy tavaly 30km nél 2óra 5 perckor voltam.... most 33km nél 3ó 3p..

A Dózsás emelkedő végén már csak 2km volt. próbáltam mindent mozgósítani, de nem sokra jutottam. 

Az utolsó frissítőn is innom kellet még. Aztán Apum megjelent bringával és mondta, hogy még 400 méter, nem tudom annyi volt-e de elkezdtem futni, rohanni, ez kb a Nagy rétnél volt. újra előztem embereket, és bírtam. 

Nem tudtam hol tartok időben, mert telefon volt rajtam és macera volt nézni mit mutat. Annyit tudtam 1perc 45 környékén mentem át a rajt kapu alatt. 

Amikor megláttam a cél órát 4ó02p valamit mutattot utolsó roham. reméltem, hogy 3massal fog kezdődni a végső szám!

Kitámolygás a fűre kajalás, egy óra pihenés, apa masszírozott pár görcs, stb. 

De jobban voltam mint tavaly, vagy előtte!

Így pár nappal később, arra gondolok, hogy fejben nem volt valami rendeben, mindig azt mondom, hogy a futó mozgás maradjon meg bármi is történik. NINCS SÉTA!!! Lehet keveset ettem előtte, vagy rosszul frissítettem, jövőre edzenem kell az biztos!

Annak viszont örülök, hogy ennyi felkészültséggel sikerült 4 óra körül lefutni. 


Ennyi. :)

2014. 10. 11. - 29. Spar Budapest Nemzetközi Maraton
Hely.
Pos.







rajtszám
Start#
kat.h.
cat.pos.    
félmaraton         
half marathon
9,5 km 33 km       
eredmény
result
1119






414 F3/114 01:44:28 00:46:53    03:03:39
04:00:38
 
SZÁMLÁLÓ 13748 km

5 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Meglett, ez a lényeg most. De irgum-burgum, mert nem hallgatsz az emberre :)
    Figyelmedbe ajánlom:
    http://www.futanet.hu/kep0/iramtablazat_4_ora.pdf

    VálaszTörlés
  2. Mondjuk inkább azt, hogy kipróbáltad, le tudod-e futni bármilyen állapotban 4 óra körül... Ennek érdekében tudatosan nem készültél, és még jól el is futottad az elejét - szintén szándékosan -, hogy minél nagyobb szenvedés lehessen a vége. Szép kísérlet volt, ráadásul sikerült. Gratulálok, irigylésre méltó teljesítmény. :)

    VálaszTörlés
  3. ÁÁÁ így nézve nagyon jó! Lehet írok is egy disszertációt,

    VálaszTörlés
  4. Esetleg még a másnapossággal lehet majd tovább kísérletezni... :)

    VálaszTörlés
  5. Tudás útja után, annyira nem vágyom arra! Jut eszembe jössz Nov 9 én Pali?

    VálaszTörlés