2017. október 23., hétfő

Not for the weak

Arra gondoltam, a múltkori felemás próbálkozás után nem adom fel a versenyzés ötletét, és beneveztem a Kolonics György emlékfutásra. A nevezés ingyenes volt, és az egésznek az ötlete és beharangozása tetszett: a régi Bécs-Budapest utolsó napján hagyományosan sok kenus indult, és ezért megszervezték a saját versenyüket. A versenyközpont is a KSI telepén volt a Népszigeten, és bizony a népes mezőny jelentős részét is a mindenféle vízisportosok adták. Ez egyáltalán nem tett rosszat a verseny hangulatának, sokkal emberibb (és kevésbé beképzelt) beszélgetéseket lehetett hallani az öltözőben és a pályán is, és bizony annak ellenére, hogy nem kimondottan erre készültek, elég jó kondiban voltak az evezősök.
Kicsit meredek volt ilyen cseppnyi helyre ennyi embert összecsődíteni (a mindenféle távokon összesen 2500-an futottak ma), de idejében érkeztem, és fel voltam készülve lelkileg a zsúfoltságra. Tanultam a múltkoriból, és kevesebb elvárást támasztottam magammal szemben, ami jó ötletnek bizonyult. Mivel eléggé esett, és a szél is fújt, kikiáltották idehaza ítéletidőnek (szerintem Brian ért ide, de közben azért már eléggé elfáradt), én hihetetlenül élveztem. A futók nagy része mindenféle kabátokkal és egyebekkel készült, én a merino gyapjút szegeztem szembe az elemekkel, és jól jártam vele. Persze facsarni lehetett mindenkiből a vizet, meg a szél is játékos volt a Duna mellett, de egyszerűen annyira szeretem ezt az időt, hogy direkt élveztem.
A szervezés spártai volt: kilométertáblák sehol, frissítés is alig (az utolsó állomás 15,5-nél), de egyik se zavart. Nehezebb volt a méretes tócsák kerülgetése, főleg a Római-parton, ami sok erőt elvett, és jelentősen lassított is. Kicsit el is óvatoskodtam az elejét, de visszafelé már bátrabb voltam, és az utolsó 7 km pedig ki merem jelenteni, hogy kiválóan sikerült, még egy hosszú hajrá is belefért. Az időeredménnyel is elégedett vagyok: 1.50.30 körül értem be, ami a 300 méterrel hosszabb pályát tekintve egy lépés előre, és bőven 1.50-en belüli idő.
Jeles (5).
Ami miatt visszajönnék erre a versenyre, az az egészen pazar útvonal. Nem gondoltam volna, hogy Budapesten lezárások és autók nélkül, végig zöldben egy egykörös félmaratont lehet csinálni. Aneronnak persze ismerős lehet 1-2 kanyar... :)


SZÁMLÁLÓ 19740km

3 megjegyzés:

  1. Jó verseny lehetett. Szép eredmény! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Azta...Ez nagyon meno utvonal es nagyon meno futas is. Remelem megtartjak jovore is :) Grat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap este mar létre is hozták a jövő évi FB eseményt. :) Hátha véletlenül éppen erre jársz majd... :)

      Törlés