2013. október 12., szombat

Å-Stadsloppet Örebro 2013

A 30. félmaraton versenyem, egy igazi meglepetés.
Kicsit azt éreztem, hogy minden más fontosabb a mai versenynél. A holnapi születésnapok előkészületeibe cipőkanállal sikerült a versenyt is beleszuszakolni. Igazán nem panaszkodhatok, hiszen végül is maradt 30 percem parkolóhelyet keresni, átöltözni, végigállni a 10 perces sort a klotyóhoz, bemelegíteni stb. Így a szokásos para gyakorlatilag elmaradt a verseny előtt. Az elmúlt hetekben, viszont sokat gondolkodtam, hogy én miért nem nézek soha úgy ki a célban, mint Aneron szokott? Talán azért, mert nem hajtom eléggé ki magamat? Úgy döntöttem, hogy most én tanulok tőle, végül is egy próbát megér. Szokásom szerint a leghátsó sorok egyikéből, de olyan tempóban indultam el, hogy beférjek 2 órán belül. Fergeteges érzés volt csak előzni az egész verseny alatt. De végig ott volt bennem az aggodalom, hogy nagyon keserves vége lesz ennek. A pályát jól ismertem, hiszen ezen a versenyen harmadszorra futok és az elmúlt hónapokban a táv középső felén edzettem. Ez tényleg verseny volt, nem a város épületeire rácsodálkozó, az őszi színekben gyönyörködő örömfutás, hanem küzdelem az idővel, a testemmel és a féltáv után rendszeresen jelentkező szúró érzéssel az oldalamban. Ezt már nagyon-nagyon régen nem éreztem. Minden egyes km-rel éreztem, hogy talán teljesíthetem a célom, de ahhoz végig bírni kell az iramot. 17-nél értem utol a 2:00-ás emberünket, ami egyfelől a "mégis meg lesz" érzést váltotta ki, másrészt viszont teljesen szétestem és alig tudtam tartani vele a lépést. Egy bő km volt, mire összevakartam magam és meg tudtam közelíteni a korábbi tempót. Elérni már sajnos nem. Most nem mosolyogtam 18-nál. Sőt, az időnként hozzám szólónak is alig tudtam válaszolni. A vége szokatlan volt, mert egy beltéri atlétika pályára futottunk be és ott volt a cél. Ott pedig pontosan úgy néztem ki, ahogy derék Aneron szokott; annak minden szín- és hangeffektusával együtt. De sikerült: 1:5759.

SZÁMLÁLÓ: 10725 km
 Sok sikert a holnap rajthoz állóknak! Gondolok rátok és nagyon drukkolok nektek!

1 megjegyzés: