2018. január 14., vasárnap

Legénybúcsú a gáton

Eddig elkerülte a figyelmem ez a verseny, de nem is csoda, hiszen a mai volt a harmadik Zúzmara Félmaraton, és az előző két évem nem éppen a futásról szólt.
2500 induló, tehát nagy tömeget mozgatott a BSI az EXPO területén. Egy nagy csarnokban volt minden, tehát nem fáztunk; egy helyen meg lehetett találni ami kellett, tök kulturált módon. Nagyon jó szervezés volt, le a kalappal.
A pálya nem könnyű, 3 kör: 8-5-8 km leosztásban. A hosszabb körben úgy 2,5 km masszív dzsuva, ma éppen bokáig érő takony. Fárasztó, és lelassít; jól jött a tapasztalatom a terepről. A maradék beton egy része is csúszott a lefagyott tegnapi havas esőnek köszönhetően. Ennek fényében még jobban örülök, hogy ilyen jól sikerült ez a futás.
Viszonylag merészen kezdtem, mint az eredménylistából kiderül 5.10 körüli ezrekkel nyomtam az első kört. Mostanában futottam 10-eseket ilyen tempóval, gondoltam hátha végig bírom. A második kör szerencsére betonon vezetett végig, éreztem hogy jól haladok, és tudom tartani a tempót - itt 5 percen belül nyomtam a kilométereket. Kétségek persze voltak, de elhessegettem őket. Kicsit féltem a második dzsuvától. De mikor odaértem, már éreztem, hogy lesz erő végig. Nem tudtam nagyon hajrázni, annyi már nem volt bennem, de tartani tudtam magam, és a legvégén is 4.46-tal mentem.
A vége 1.45.02, váratlan siker, nagyon örülök neki. Főleg annak, hogy nem szenvedés árán, hanem a meglévő formából, erőből jött most ki ez az eredmény. Semmi bajom nem volt közben, jól kihajtottam magam, és jól esett. Még sok ilyet.
Ráadásul meggyes-citromos alkoholmentes Sopronit is kaptunk. Valahogy mégis inkább egy Pilsnerrel ünneplem a hetvenediket.


SZÁMLÁLÓ 20757km

1 megjegyzés: