2019. március 17., vasárnap

Ott a pont az i-n

Van valami ünnepélyes és elgondolkodtató a maratoni felkészülés utolsó 30-on felüli távja után. Ha minden jól ment, akkor ez a verseny előtt 3 héttel aktuális. Ez az a pont, amíg rajtad múlik a dolog. Innen már nincs fejlődési lehetőség, csak elrontani lehet. Amit eddig beletettél, azzal tudsz gazdálkodni a verseny alatt. Mostantól a pihenésen a hangsúly, szépen lassan vissza lehet venni a tempóból és a hosszabb távokból. Tulajdonképpen a felkészülés véget ért.
Ugyanakkor ez az egész felkészülés legkritikusabb, legfontosabb alkalma is. Ebben a pillanatban még szükség van egy utolsó nagy erőfeszítésre a formaidőzítés miatt, teljesen viszont már nem készítheted ki magad, mert a versenyig nem fogod tudni kipihenni. Ez kb olyan, mint gúzsbakötve kánkánozni.
Ma tökéletesen sikerült minden.
Igaz tegnap majdem egy teljes munkanapot nyomtam itthon, de azért az nem olyan stresszes. Reggel pedig igaz, hogy nem vetett szét az energia, de nem is paráztam rá túlságosan a mai feladatra. Ráadásul Sven kedvenc ideje várt rám (4 fok, szakadó eső). Nos, valóban, ez már annyira trágya idő, hogy még a svédek is otthon maradtak. 29 km-t futottam a lakóövezeten kívül, de frekventált helyen, máskor pár száz méterenként találkozni kirándulókkal, bringásokkal, most 18 embert és 7 autót számoltam összesen (ebből 5 futó, 3 lovas).
Biztos velem van a baj, de én imádom. 😁
Kicsit hiányozni fognak a 30-asok, de nem bánom, hogy a következő pár hét könnyebb lesz futásilag, minden egyéb nehézséggel együtt már-már abszurd volt amit nyomtam. Viszont nem várt sikerélményekkel gazdagodtam menet közben. A jelenlegi állás szerint 12 év után ismét reális cél a 4 órán belüli maraton. Ehhez semmi más nem kell, mint a mai nem kiemelkedő tempót folytatni még 50 percig. Erre ma is képes lettem volna.

33.2 km 3.07

SZÁMLÁLÓ 24634 km

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése