2013. szeptember 12., csütörtök

1+1

Szerda, Margitsziget, hosszú nap után estem be, tervek nélkül, ami a futást illeti. Nem voltam benne biztos, hogy kedvem van két körre, inkább egy tempósabb körön gondolkodtam, mivel múltkor egész jól bejött. Egész nap esős idő volt, csak késő délutántól szakadtak fel a felhők, így visztont kellemes lemenő napnál tudtunk futni.
Az első kört 23:18 alatt mentem Áronnal, ami kb 4:20-as ezreket jelent. Mivel az egész napos esős idő miatt hűvös és nyirkos levegő volt, ezért nagyon hamar beütött a baj. A légző szervrendszerem egyébként is elég gyenge és érzékeny, ilyen tempónál normál körülmények között is lerobban, most viszont nagyon rosszul lettem. Fájt a tüdőm, nehezen és zihálva kapkodtam levegőért, de próbáltam tartani magam és nem lassulni. Azt is rossz volt látni, hogy pár nappal a félmaraton után mennyire szenved mellettem Áron... – hogy ugynis nem futhat gyorsabban :) Egyértelmű volt, hogy neki ez csak könnyed kocogás, végig is beszélte az egész kört, míg én az életbenmaradásért küzdöttem, de így legalább elvonta a figyelmem a nem túl jó állapotomról. A végét kicsit meg is húztuk, persze ez is csak elég szerény gyorsulás volt, többet nem bírtam. Jó volt megállni, viszont piszkosul fájt a levegővétel, nem voltam jól. Kellett egy kis pihenés, aztán Dömével és egy kisebb társasággal nekiindultunk a második körnek. A sziget feléig könnyed, beszélgetős futás volt, minden probléma nélkül mentem velük, kb 4:45-ös tempóban, aztán a második felében Áron és Döme hamar megléptek, de mi is gyorsabbra vettük az iramot. Nyoma sem volt az első körös fuldoklásnak. Úgy látszik, annyi kellett, hogy bemelegedjek, de persze 4:20-as tempót már biztos nem tudtam volna menni végig. Viszont megint jelentkezett a jobb térdemben a fájdalom, ami már rendszeresen előjön egy kör után; ez aggasztó. A 2. kör egy perccel volt rosszabb az elsőnél, ami kb. 4:31-es ezreket jelent.
Végül levontam az este tanulságát, hogy már vigyázni kell az idővel, az elmúlt hónapok hőhullámai után most a hűvös napokkal kell kalkulálni. Lehet, hogy nem idén fogom összehozni a két kört 46:20 körüli idővel.

SZÁMLÁLÓ: 10422 km

1 megjegyzés:

  1. Egy hősszúujjú futófelső kell Dávid és úgy menni fog. Tempót amúgy is jobb 18 fokban futni és nem 43-ban.
    Bocs a sok pofázásért, de reméltem, hogy eltudom vonni a figyelmedet kissé :)

    VálaszTörlés